پایتخت معنوی جهان اسلام

پایتخت معنوی جهان اسلام

سامانه فیش های تبلیغی ما
پایتخت معنوی جهان اسلام

پایتخت معنوی جهان اسلام

سامانه فیش های تبلیغی ما

اگر فقیر هستید نگران نباشد ::

حضرت باقر علیه السلام فرمود:

اذا کانَ یَوْمُ الْقِیامَةِ امَرَ اللّهُ تَبارَکَ وَ تَعالى‏ مُنادِیاً یُنادِى بَیْنَ یَدَیْهِ: ایْنَ الْفُقَراءُ؟ فَیَقُومُ عُنُقٌ مِنَ النّاسِ کَثیرٌ فَیَقُولُ: عِبادِى! فَیَقُولُونَ لَبَّیْکَ رَبَّنا، فَیَقُولُ: انّى لَمْ افْقِرْکُمْ لِهَوانٍ بِکُمْ عَلَىَّ وَلکِنْ انَّمَا اخْتَرْتُکُمْ لِمِثْلِ هذا الْیَوْمِ، تَصَفَّحُوا وُجُوهَ النّاسِ فَمَنْ صَنَعَ الَیْکُمْ مَعْرُوفاً لَمْ یَصْنَعْهُ الّا فِىَّ فَکافُوهُ عَنِّى بِالْجَنَّةِ. 

هنگام قیامت، خداوند امر مى‏کند، منادى از طرف او ندا در دهد فقرا کجایند؟

بسیارى از مردم بر مى‏خیزند، خطاب مى‏رسد بندگانم. پاسخ مى‏دهند، لبیک اى خداى ما، خطاب مى‏کند، من نه به خاطر سبک انگاشتن شما به فقر و ندارى مبتلایتان کردم، بلکه شما را براى مثل امروزى انتخاب نمودم، در بین مردم جستجو کنید هر کس به خاطر من با شما خوبى کرد، از جانب من بهشت را به عنوان جزاى خوبیش در اختیارش بگذارید.

راوى مى‏گوید حضرت صادق علیه السلام به من فرمود:

وارد بازار شدى، میوه را و آنچه میل داشتى نمى‏خواستى بخرى؟ عرضه داشتم:

چرا؟ فرمود: براى تو به هر چیزى که مى‏خواستى ولى قدرت خرید آن را نداشتى حسنه‏اى است‏

تفسیر و شرح صحیفه سجادیه، ج‏7، ص: 64 مجموعه آثار شیخ حسین انصاریان


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد