پایتخت معنوی جهان اسلام

پایتخت معنوی جهان اسلام

سامانه فیش های تبلیغی ما
پایتخت معنوی جهان اسلام

پایتخت معنوی جهان اسلام

سامانه فیش های تبلیغی ما

برای کسانی که داغ عزیز خاصه داغ جوان دیده اند ::::::::::::::::::

بى‏صبرى باعث‏ انحطاط آدمى از مقام رضاست.

همانا جزع و بى‏تابى کردن در مرگ فرزند باعث انحطاط بزرگى از مرتبه رضا به قضاى خداست و موجب محرومیت و خسران عظیمى است. خداوند متعال کسى را که به قضاى او غضبناک و به مقدرات الهى اعتراض کند مذمت کرده است و فرمود:

من لم یرض بقضائى و لم یصبر على بلائى فلیعبد ربّا سواى‏

 «کسى که به قضاى من راضى نشود و بر بلایم صبر نکند باید خدایى را غیر از من عبادت کند.» هنگامى که موسى علیه السّلام گفت: پروردگارا! مرا به چیزى که رضاى تو در آنست راهنمایى فرما خداوند متعال فرمود:

انّ رضاى فی رضاک‏ بقضائى‏


، «رضاى من در این است که تو به قضاى من راضى باشى.» و در قرآن کریم فرمود: رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ‏؛ «خدا از ایشان راضى و ایشان نیز از خدا راضى شدند.»  خداوند متعال به داود علیه السّلام وحى فرمود:

یا داود ترید و ارید و انّما یکون ما ارید فان سلّمت لما ارید کفیتک ما ترید و ان لم تسلم ما ارید اتعبتک فیما ترید ثمّ لا یکون الّا ما ارید». 

«اى داود تو اراده مى‏کنى و من هم اراده مى‏کنم و آنچه که خواسته و اراده من است به وجود مى‏آید. پس اگر در برابر اراده من تسلیم شدى خواسته‏ات را کفایت مى‏کنم و اگر در برابر اراده من تسلیم نشوى، تو را در اراده‏ات به تعب و رنج مى‏اندازم و آخر هم جز اراده و خواسته من واقع نخواهد شد.» نیز خداوند متعال در قرآن مجید فرمود:

لِکَیْلا تَأْسَوْا عَلى‏ ما فاتَکُمْ وَ لا تَفْرَحُوا بِما آتاکُمْ‏  « (هر مصیبتى که به شما مى‏رسد قبلا در لوح محفوظ ثبت شده است) تا این که شما بر آنچه از دستتان مى‏رود تأسف نخورید و به آنچه خدا عطا مى‏کند مغرور و دلشاد نگردید.» بدان که همانا رضا به قضاى الهى، ثمره محبت به خداست؛ زیرا هر کس چیزى را دوست بدارد به کار او نیز راضى است و رضایت‏ عبد از خدا دلیل بر رضاى خداوند متعال از عبد است.


آرام بخش دل داغدیدگان ( ترجمه مسکن الفؤاد)، ص: 37

توضیح : کتاب فوق تالیف عالم متقی شهید ثانی است و از بهترین آثار علمی آن بزرگوار

                می باشد .



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد