پایتخت معنوی جهان اسلام

پایتخت معنوی جهان اسلام

سامانه فیش های تبلیغی ما
پایتخت معنوی جهان اسلام

پایتخت معنوی جهان اسلام

سامانه فیش های تبلیغی ما

مشروبخوار و توبه‏

فیض کاشانى آن چشمه‏ى فیض و دانش، و منبع بصیرت و بینش در کتاب‏ پرقیمت محجة البیضاء نقل مى‏کند: مردى بود شرابخوار، خانه‏اش مرکز اجتماع اهل فسق و فجور بود. روزى دوستانش را براى شرابخوارى و لهو و لعب دعوت‏کرد، چهار درهم به غلامش داد تا براى میهمانان میوه تهیه کند، غلام از کنار خانه‏ى یکى از اولیاى خدا به نام منصور بن عمّار عبور کرد، شنید آن مرد خدا براى نیازمندى طلب کمک مى‏کند و مى‏گوید: هر کس چهار درهم براى حل مشکل محتاجى کمک نماید من به او چهار دعا مى‏کنم.

غلام چهار درهم را به آن مرد خدا تقدیم کرد، او به غلام گفت: براى تو از خدا چه بخواهم؟ گفت: چهار چیز براى من از خداوند مهربان بطلب:

1- آزادى از بردگى 2- خروج از تهیدستى و فقر 3- بازگشت و توبه‏ى اربابم به حق 4- آمرزش خداوند براى من و اربابم و خودت!

غلام با دست خالى به خانه برگشت، ارباب گفت: چرا دیر آمدى و چرا میوه نیاوردى؟ داستان چهار درهم و چهار دعا را براى ارباب گفت.

ارباب از این قضیه خوشحال شد، برق بیدارى به دلش افتاد، چهار هزار درهم به غلام داد و گفت: برو تو را در راه خدا آزاد کردم و خود نیز به عرصه‏ى توبه و انابه درآمدم، ولى خودم را لایق مغفرت و آمرزش نمى‏بینم!

شب در عالم رؤیا به او گفته شد: آنچه وظیفه‏ى تو بود انجام دادى، آنچه وظیفه‏ى من نسبت به گنهکار تائب است آیا گمان مى‏برى که انجام نگیرد؟ من، تو و غلام و منصور بن عمّار و آنان را که حاضر بودند آمرزیدم‏ !


توبه آغوش رحمت       132     مشروبخوار و توبه ..... ص : 132

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد