X
تبلیغات
رایتل

پایتخت جهان اسلام

سامانه جامع ثبت فیش های تبلیغی

  • مؤمن، مؤمن واقعى نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد:سنّتى از پروردگارش و سنّتى از پیامبرش و سنّتى از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتارى با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستى و پریشان حالى است.(حضرت امام رضا علیه السلام)
  • پنهان کننده کار نیک [پاداشش] برابر هفتاد حسنه است، و آشکارکننده کار بد سرافکنده است، و پنهان کننده کار بد آمرزیده است. (حضرت امام رضا علیه السلام)
  • قل شخص مسلمان تمام نیست، مگر این که ده خصلت را دارا باشد:1ـ از او امید خیر باشد. 2ـ از بدى او در امان باشند. 3ـ خیر اندک دیگرى را بسیار شمارد. 4ـ خیر بسیار خود را اندک شمارد. 5ـ هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود. 6ـ در عمر خود از دانش طلبى خسته نشود. 7ـ فقر در راه خدایش از توانگرى محبوبتر باشد. 8ـ خوارى در راه خدایش از عزّت با دشمنش محبوبتر باشد. 9ـ گمنامى را از پرنامى خواهانتر باشد. 10ـ سپس فرمود: دهمى چیست و چیست دهمى؟ به او گفته شد: چیست؟ فرمود: احدى را ننگرد جز این که بگوید او از من بهتر و پرهیزکارتر است.(حضرت امام رضا علیه السلام)

منصب امامت از فرزندان امام حسین علیه السلام

چرا منصب امامت به فرزندان امام حسین(علیه السلام) رسید؟


  البته اینکه امامان (ع) از نسل امام حسین (علیه السلام) هستند جاى هیچ گونه شکى نیست اما این سخن بدان معنا نیست که امامت اصلا در نسل امام حسن (علیه السلام) قرار داده نشده است بلکه باید گفت که: مادر حضرت امام باقر (علیه السلام) دختر امام حسن مجتبى (علیه السلام) است بدین جهت امام باقر (علیه السلام) از جانب پدر به امام حسین (علیه السلام) مى رسند و از جانب مادر به امام حسن (علیه السلام)، و به همین خاطر در زیارت نامه ى حضرت فاطمه ى معصومه (علیهم السلام)، دختر امام هفتم (علیه السلام) که در شهر مذهبى قم مدفون هستند مى خوانیم: «السلام علیک یا بن الحسن و الحسین» زیرا از طریق جدّ بزرگوارشان امام باقر (علیه السلام) به امام حسن مجتبى (علیه السلام) مى رسند، گرچه از جانب پدرى اولاد امام حسین (علیه السلام) محسوب مى شود. پس مى توان خطاب به امام زمان (علیه السلام) گفت: «السلام علیک یابنت الحسن و الحسین».
البته اگر امامت از نظر پدرى در نسل امام حسین (علیه السلام) است، بنابر مصلحتى است که خداوند متعال مى داند زیرا خداوند حکیم است و هیچ کار او بدون حکمت و مصلحت نیست. بعلاوه اگر امامت در نسل امام حسن (علیه السلام) بود، باز این پرسش مطرح مى شد که چرا امامت در نسل امام حسن (علیه السلام) است نه امام حسین (علیه السلام).
شاید یکى از علت هاى این که امامت در نسل امام حسین (علیه السلام) قرار گرفته، و امام زمان (علیه السلام) از نسل ایشان است، پاداش شهادت امام حسین (علیه السلام) در کربلا است. در روایت آمده: «عن محمّد بن مسلم، قال: سمعت أبا جعفر وجعفر بن محمد (علیهما السلام) یقولان: إن الله عوّض الحسین (علیه السلام) من قتله أن الإمامه فى ذریته والشفاء فى تربته وإجابه الدعاء عند قبره»: خداوند متعال امام حسین (علیه السلام) را به خاطر شهادتش به سه چیز پاداش داد (این سه چیز مخصوص امام حسین (علیه السلام) است): 1 امامت در ذریه و نسل ایشان است. 2 شفا در تربتش قرار داده شده است- خوردن خاک حرام است، مگر خاک قبر امام حسین (علیه السلام) به قصد شفا. 3 دعا در کنار قبرش مستجاب است. (امالى شیخ طوسى، ص 317/ الوسائل، ج 10، ص 329/ بحار، ج 44، ص 221، باب 29)


برچسب‌ها:
تاریخ ارسال : 1392/08/17 07:05 ب.ظ | نویسنده: علی علیزاده | چاپ مطلب

(0)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام : *
پست الکترونیک : *
وب سایت :

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد

درباره من

بسم الله الرحمن الرحیم این پایگاه رو متعلق به خودتون بدونید و ما را یاری فرمائید . با تشکر

خلاصه آخرین مطالب

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ. وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ. وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ.