پایتخت معنوی جهان اسلام

پایتخت معنوی جهان اسلام

سامانه فیش های تبلیغی ما
پایتخت معنوی جهان اسلام

پایتخت معنوی جهان اسلام

سامانه فیش های تبلیغی ما

اختلاف و تفاوت

امروزه گاهی اوقات واژه نیز ایجاد مشکل کرده و میکند لذا بر همگان لازم است در استفاده از واژه ها در تبلغ دین حساس باشند  تا اثرات منفی در اذهان ایجاد نکند  

 

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَقُولُوا راعِنا وَ قُولُوا انْظُرْنا وَ اسْمَعُوا وَ لِلْکافِرینَ عَذابٌ أَلیم  بقره 104  

اى افراد باایمان! (هنگامى که از پیغمبر تقاضاى مهلت براى درک آیات قرآن مى‏کنید) نگویید: «راعنا» بلکه بگویید: «انظرنا». (زیرا کلمه اول، هم به معنى «ما را مهلت بده!»، و هم به معنى «ما را تحمیق کن!» مى‏باشد و دستاویزى براى دشمنان است.) و (آنچه به شما دستور داده مى‏شود) بشنوید! و براى کافران (و استهزاکنندگان) عذاب دردناکى است 

 

و یکی از آن واژه ها در هنگام بیان احکام شرعی که بعضی ها میگویند اختلاف فتوا بین مراجع  است ذهن مردم بیشتر آن اختلافات قبیله ای و شخصی را مد نظر میگیرد در نتیجه فکر میکنند بین علما بزرگوار دشمنی وجود دارد و به لج همدیگر فتواهای مخالف  میدهند که بنده بارها این  را از زبان مردم در کوچه و بازار و حتی در مساجد شندیده ام و خاصه بین جوانان عزیز رایج هست و حق هم دارند چون از اصل موضوع خبر ندارند  

 

پس دوستان به جای واژه اختلاف از کلمه ی تفاوت استفاده کنید بهتر هست .

نگاهى به فتوحات خلفا

آیا فتوحات خلفا برای پیشرفت اسلام بود ؟

ادامه مطلب ...

چقدر از نماز من و شما قبوله ؟؟؟!!!!

 أَسْرَارُ الصَّلَاةِ، عَنِ النَّبِیِّ صلی الله علیه وآله ‏ إِنَّ مِنَ الصَّلَاةِ لَمَا یُقْبَلُ‏ نِصْفُهَا وَ ثُلُثُهَا وَ رُبُعُهَا وَ خُمُسُهَا إِلَى الْعُشْرِ وَ إِنَّ مِنْهَا لَمَا یُلَفُّ کَمَا یُلَفُّ الثَّوْبُ الْخَلَقُ فَیُضْرَبُ بِهَا وَجْهُ صَاحِبِهَا وَ إِنَّمَا لَکَ مِنْ صَلَاتِکَ مَا أَقْبَلْتَ عَلَیْهِ بِقَلْبِکَ.

بعضی از نمازها نیمی از آن پذیرفته می‌شود، بعضی، یک سوم آن، برخی یک چهارم و بعضی یک پنجم تا آنجا که برخی یک دهم آن قبول می‌شود و بعضی از نمازها همچون جامه کهنه پیچیده و بر صورت صاحبش زده می‌شود و نمازگزار بهره‌ای از نمازهایش نمی‌برد، مگر به اندازه‌ای که در هنگام خواندن آنها به خداوند توجه داشته است 

 

هلالى، سلیم بن قیس، کتاب سلیم بن قیس الهلالی، 2جلد، الهادى - ایران ؛ قم، چاپ: اول، 1405ق.